توسعه روستا‌های مجاور، راه‌حل حاشیه‌نشینی در مشهد قلندرشریف: شهرداری طی دو، سه دوره اخیر بیشترین درآمد را در بخش‌های مختلف داشته است | مشهد به مرکز دیپلماسی شهری تبدیل شده است کشف پرونده سرقت ۱۲۰ میلیاردی از یک خانه مسکونی در مشهد (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) دبیریان: برگزاری نمایشگاه «مشهد اینوکس-فاینکس» گامی مؤثر در جهت تحقق شعار سال و توسعه اقتصاد شهری است شهروند خبرنگار | نمایی از مرزعه کلزا در نیشابور رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: تزریق نشاط و امید به شهروندان هدف اصلی ماست + فیلم اجرای ۵۱۵ رای قلع در سال ۱۴۰۳ در مشهد جشنواره‌های شهری مشهد فرصتی برای نشاط مومنانه و تزریق حال خوب به شهروندان است حل معضل حاشیه نشینی در بخش مرکزی شهرستان مشهد با بازنگری در تقسیمات کشوری جشنواره گل‌های لاله مشهد میزبان شکوه بهاری طبیعت + فیلم نگاهی به بازار سوغات زائر در مشهد و چالش هایش | سوغات مشهد همچنان ساخت چین! هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) شهردار مشهد: روند عملیات اجرای پروژه دوربرگردان غیرهم‌سطح شرقی حضرت ابوطالب ادامه دارد درباره قدیمی‌ترین کوچه خیابان عبادی مشهد | گذر «حوض لقمان» که بعدها به «کوی سعادت» رسید نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد: مدیریت شهری مسئولیت دارد زمینه جمع‌آوری سرمایه خُرد مردم را فراهم کند طی سال ۱۴۰۳ چند نفر در مشهد فوت کردند؟ موحدی: کارگروه‌های مختلف در شورای شهر مشهد جهت حمایت از جبهه مقاومت تشکیل شده است | مسئله فلسطین باید بزرگ شود نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: امیدوارم همت مجموعه دولت و استان برای قطار سریع السیر مشهد-تهران نتیجه‌بخش باشد سید حسین احمدزاده، سرپرست معاونت مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد شد (۲۰ فروردین ۱۴۰۴) آرایشِ نوروزیِ مشهدِ عزیز! باران بهاری در مشهد آلودگی هوا را شست (۲۰ فروردین ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

پیشرفت ۷۰ درصدی خط ریلی مشهد-گلبهار-چناران | افزودن یک ایستگاه جدید به مسیر قطار

  • کد خبر: ۴۵۲۶۸
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
  • ۱
پیشرفت ۷۰ درصدی خط ریلی مشهد-گلبهار-چناران | افزودن یک ایستگاه جدید به مسیر قطار
مدیرعامل شرکت عمران گلبهار گفت: تحریم‌ها سبب وقفه در برقراری فاینانس پروژه قطار مشهد-چناران شده و مشکل خرید تجهیزات، سرعت اجرای آن را کم کرده است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ عملیات اجرایی احداث قطار سریع‌السیر مشهد-گلبهار-چناران که سال‌هاست به عنوان مهم‌ترین زیرساخت حمل و نقلی شهر جدید گلبهار با هدف تسهیل در رفت‌وآمد ساکنان این شهر در حال اجراست، به نتیجه نرسیده است و بنابه گفته رئیس شرکت عمران شهر جدید گلبهار، پیشرفت فیزیکی این پروژه ملی ۷۰ درصد است.
 
به‌طور قطع، با ایجاد این مسیر ریلی و اتصال آن به خطوط قطار شهری می‌توان آینده روشنی را برای شهر جدید گلبهار و بسیاری از مردم مشهد برای استقرار و اسکان در این شهر متصور بود.

به گزارش ایرنا، هومن گریوانی با بیان اینکه مسیر ریلی مشهد-گلبهار-چناران دارای ۴ ایستگاه شامل ۲ بنا در ابتدا و انتها و ۲ ایستگاه در بین مسیر است، افزود: تحمیل تحریم ظالمانه از سوی استکبار باعث وقفه در برقراری فاینانس این طرح شده و مشکل خرید تجهیزات، سرعت اجرای آن را کم کرده است.
 
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: با این حال، ساخت مسیر قطار سریع مشهد-گلبهار-چناران در اجرای ابنیه فنی و زیرسازی، تا ۷۰درصد پیش رفته و ساخت تونل و اتصال این مسیر ریلی به خط یکم قطار شهری مشهد در ورودی طرقبه آغاز شده است.

درخواست افزایش ایستگاه‌های مسیر

قطار سریع‌السیر مشهد-گلبهار-چناران که مشهد را به شهر چناران واقع در ۶۱کیلومتری شمال این کلان‌شهر متصل می‌کند، از محدوده یکی از مناطق پرتراکم صنعتی خراسان‌رضوی شامل کارخانه‌های متعدد و چند شهرک مهم صنعتی عبور می‌کند؛ بنابراین طرح درخواست‌هایی برای پیش‌بینی ساخت ایستگاه توقف قطار با هدف بهره‌گیری این واحد‌های صنعتی از آن دور از انتظار نیست. در همین باره، مدیر شهرک صنعتی ماشین‌سازی و فناوری‌های برتر که از متولیان اجرای طرح عمرانی شهر جدید گلبهار است، گفت: مسئولان پروژه ساخت مسیر قطار سریع‌السیر مشهد-گلبهار-چناران ایستگاهی را برای بهره‌گیری کارکنان این شهرک در نظر بگیرند.

محمد خوشحال افزود: تنها ۲ ایستگاه ابتدایی و انتهایی در طرح ساخت مسیر قطار مشهد-گلبهار-چناران دیده شده است؛ بنابراین کارکنان شهرک‌های صنعتی واقع در این مسیر بهره چندانی از آن نمی‌برند، زیرا برای سوارشدن به قطار مجبور به طی مسافتی طولانی خواهند بود.
 
وی ادامه داد: حدود ۳۰۰واحد تولیدی با اشتغال‌زایی ۶ هزار نفر در فضای ۱۶۰هکتاری شهرک صنعتی ماشین‌سازی و فناوری‌های برتر مستقر هستند؛ این شهرک در صورت توسعه صنعتی گنجایش اشتغال‌زایی ۲۰هزار نفر را نیز دارد. مدیر شهرک صنعتی ماشین‌سازی و فناوری‌های برتر گفت: بیش از ۲۵درصد کارکنان این شهرک صنعتی ساکن شهر جدید گلبهار هستند و بنابراین هر روز برای آمدن به محل کار ناگزیر از طی مسیری به‌نسبت طولانی و عبور از جاده پرترافیک مشهد-چناران هستند. وی افزود: برخورداری این کارکنان از ایستگاه قطار مشهد-گلبهار-چناران در مکان مناسب، مسیر رفت‌وآمد آن‌ها را کوتاه و آسان خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار نیز در پاسخ به این درخواست گفت: قطار مشهد-گلبهار-چناران از نوع قطار‌های پرسرعت است؛ بنابراین از لحاظ فنی یک ایستگاه ابتدایی و یک ایستگاه در انتهای مسیر خود دارد. وی افزود: استهلاک فنی و تجهیزاتی این قطار سریع‌السیر که ۱۶۰کیلومتر در ساعت سرعت دارد، به‌علت توقف در ایستگاه‌های متعدد به‌شدت زیاد می‌شود و کل مجموعه آن از نظر فنی دچار مشکل خواهد شد.
 
گریوانی گفت: با این حال در پی تأکید استانداری خراسان‌رضوی بر رعایت رفاه حال مردم و شاغلان شهرک صنعتی ماشین‌سازی، یک ایستگاه در طراحی مسیر این قطار حدفاصل ورزشگاه ثامن و شهرک صنعتی در نظر گرفته شد تا پاسخگوی نیاز هر ۲ حوزه باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امین اله
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
0
0
ساکن گلبهار هستم، لطفا حقیقت ماجرا را در خصوص طولانی شدن ریل گذاری مشهد گلبهار شرح دهید. شاید مردم کمک نمایند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->